Az EMIH rabbijai és közösségi vezetői élő adásban izgalmas témákkal várják a Virtuális Bét Midrás hallgatóit a zsido.com Facebook oldalán. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
#Oberlander
Kérdések:
2:03
A Bálák hetiszakasz Bilámról szóló része (azaz, majdnem az egész szöveg, Pinchász előtt) egy tömb (nincs sem nyitott sem zárt törés). Olvastam rá magyarázatot, de nem értem. Ez az egyetlen ilyen a Tórában. Mit jelent?
5:31
Úgy tudom, a szóbeli tant eredetileg tilos volt leírni. Honnan jött a tiltás? És hogyan lehetett mégis leírni?
9:18
Miért nem szabad / szokás szandálban / papucsban felemelni a Tórát? A szentélyben is mezítláb / papucsban voltak a koheniták.
12:19
JMC akadémia nyári szemesztere Facebookon nyomon követhető azok számára akik nem tudnak személyesen részt venni?
13:20
Úgy hallottam, a #siket nem #jogképes, a #vak . pedig igen. A Tórában hol van, és mi a magyarázat?
15:59
A Talmud egyik jelszava szerint, miért #dolgozni ugyanaz, mint imádkozni? (Brachoth 8. a.)
17:35
A 91. zsoltárt reggel vagy este szokás mondani?
18:46
Mi volt a jelentősége annak, hogy rabbi Akiba holttestével bezárult a szikla?
19:18
Miért olyan kiemelt vagy fontos, hogy a kakas értelmet kapott megkülönböztetni a nappalt az éjszakától, hogy a reggeli áldáskor ez az egyik első?
20:43
Miért és hogyan ötvöződik a rebbe típusa Sabbatájban és Bal Sem Towban?
21:09
Hogyan kell értelmezni a szándék nélküli munkát? Hogyan lehet például szándék nélkül méretre vágni valamit? A méret maga lehet szándék nélküli, de a munka vagyis a méretre vágás az szándékkal/direkt történik.
23:03
Mit foglal magába az izraeli visszatérés törvénye?
25:33
Hisz-e a zsidó vallás a #démon -okban, abban hogy valakit megszállhatnak? Van e a zsidó vallásban #ördögűzés ?
26:44
Hol van írva, hogy az #ima helyettesíti az #áldozat -okat?
28:07
Az Amálék név valójában egy konkrét személyt, egy országot, egy népet vagy éppen a mindenkori gonoszt jelenti? Ez általában nem derül ki a kontextusból, illetve többféle módon is értelmezhető.
29:35
A Mindenható Ábrahámnak miért pont kost adott Izsák helyett áldozatul? Miért pont ezt az állatot választotta?
30:29
Rabbi Akiba a Bar Kohba-féle szabadságharc egyik kiemelkedő személye volt. Miután kivégezték válogatott kínzásokkal, a tanítványai el akarták rendesen temetni, viszont a római szigor miatt ideiglenesen egy szikla barlangban elrejtették. A szikla viszont csodálatos módon bezárult.
32:24
Elmagyarázná a Tikkun olam lényegét röviden?
33:24
Hogyan és hol lehet jól héberül tanulni? Leginkább a bibliai héber és az imák nyelve érdekel.
34:54
A #hús és az állati #tej fogyasztása között el kell telnie egy bizonyos időnek. Ennek hossza miért függ attól, hogy a húst vagy a tejet akarjuk fogyasztani először?
36:07
Mi a #böjt igazi lényege?
38:29
egy acél rudat meghajlítok sábeszkor magam szórakoztatására, majd később rájövök hogy akasztónak is használható a meghajlított rúd. Szabad használnom vagy nem?
39:34
Most hogy újra itthon van rabbi úr, csütörtökönként 8.15 H kor a Vasvári zsinagóga reggeli Istentisztelete nyomon követhető zoomon?Viva.tfilin. hu.
40:51
A Tálisz gádol feltöltésekor rövid időre eltakarjuk az arcunkat miért?
41:52
egy nem zsidó felgyújtja Sábeszkor a lámpát, később egy zsidó bemegy a szobába és elkezd olvasni a fénynél, majd a nemzsidó kimegy. logikám szerint olvashat a zsidó tovább, de szeretnék biztosra menni h így van.
43:01
Rashi valóban Dávid király leszármazottja?
Minden nemzedékben Dávid magva jelen van?
45:13
Én úgy emlékszem a kos a tökéletes helyettes áldozat volt Izsák helyett.
45:27
Mit jelent a zene a Tórában? (Miriám, Dávid király) És mit jelent ma?
46:47
Úgy tudom, hogy ha hús után akarok tejet inni, akkor nem ugyanannyit kell várni, mint ha tej után akarok húst enni. Ha így van, akkor miért van a különbség?
47:53
Mi történik a sok milliárd nem zsidóval a Messiás eljövetele után?
48:45
Hogyan jelölte ki haSem Sault, illetve Dávidot királynak? Miért őket? Mik egy (jó) király fő (kötelező?) jellemzői?
50:26
Ha a zene része az áldozatnak, akkor miért nem szól a zene az ima alatt? (Legalább hétköznap, Szombaton nem is.)
51:38
A Tórában a sivatagi vándorlás kapcsán említett népek (emóriták, moábiták, midjániták, stb.) a zsidókkal etnikailag és nyelvileg rokon sémi népek voltak?