És mondta az Örökkévaló Ávrámnak: Menj el a te országodból, a te szülőföldedről és a te atyádnak házából azon országba, melyet én neked mutatok. És nagy néppé teszlek téged, megáldalak s naggyá teszem nevedet, hogy áldássá légy. És megáldom azokat, akik téged áldanak és aki téged átkoz, azt megátkozom; és megáldatnak általad a föld összes családjai. (1Mózes 12:1-3)
A Lech lechá szakasz felütésében az Örökkévaló megparancsolja Ávrámnak (a későbbi Ávráhám, vagyis Ábrahám), hogy hagyja el a szülőföldjét és az Ő útmutatása szerint költözzön egy másik országba. Ez Erec Jiszráel, Izrael Földje. Ezzel párhuzamosan Isten több ígéretet is tesz az első ősapának, többek közt azt, hogy aki megáldja őt, annak a leszármazottai is áldottak lesznek, aki viszont megátkozza őt, annak átkozottak lesznek az utódai is.
Az Or Háchájim (Chájim ibn Átár rabbi, 1696-1743) megjegyzi, hogy a két mondatrész különböző felépítésű. Az áldással kapcsolatban előbb jön Isten áldása és utána jön az az áldás, melyet mások mondanak Ávráhámra. A mondat második felében előbb a más emberektől jövő átok következik Ávráhám felé és csak utána az isteni átok. Az Or Háchájim szerint ez azt jelenti, hogy az áldás esetén Isten már akkor megáldja azokat, akik Ávráhámot áldják, amikor még csak a szándék van meg, de a tényleges áldás nem hangzott el. Azok viszont, akik Ávráhámot átkozzák, csak azt követően lesznek átkozottak, hogy valóban kimondták az átkot. Egyik magyarázata értelmében
csak akkor tudnak áldást adni az emberek, ha maguk is áldottak, vagyis az Ávráhámra vagy a zsidó népre mondott áldások csakis akkor lehetnek hatékonyak, ha maguk az áldást mondó emberek is áldottak.
Vagyis az Örökkévaló azt ígéri Ávrámnak, hogy megáldja azokat, akik őt áldani akarják, hogy így valóban legyen erejük Izrael népének megáldására.
Minél inkább szeretnénk áldást hozni a világra, más emberekre és Istenre, a világ Teremtője annál inkább megáld minket, hogy minél nagyobb erővel tudjunk áldást mondani. Ha valóban igyekszünk áldást mondani és hozni a világra, akkor képesek leszünk befogadni az Istentől jövő áldást, mely lehetővé teszi a számunkra az áldás továbbadását.
Írásunk a The Jewish Values magyarázata alapján készült.