Lucy (Lea) Dee két lányával békésen utazott Tverja (Tibériás) felé, hogy a szélesebb családjával egy kellemes szombatot töltsön el Tverja városában. Soha nem érkezhetett meg azonban a Kineret-tó partján fekvő városba, mert út közben gyilkos arab terroristák támadták meg őket és gépfegyverükből húsz lövést adtak le az autóra. A két lány, Maia és Rina azonnal életét vesztette. Édesanyjuk életéért három napig küzdöttek az orvosok, ám hétfőn belehalt sérüléseibe. A szeretett feleségét és lányait gyászoló apa, Leo Dee rabbi emberfeletti lelkierőről tanúskodó felhívást tett közzé az egész zsidó nép számára, április 10-t kinevezve a Dee-k napjának:

„Leo Dee vagyok… Lucy Dee férje és öt gyönyörű gyermek édesapja. Ez volt a helyzet péntek reggel 10:52-ig. Heten indultunk el két autóval efráti otthonunkból, hogy a szüleimmel, a testvéremmel és az unokaöcséimmel töltsük el a szombatot Tverján” – vezeti be a rabbi a felhívást. 11:07-kor aggódó telefon érkezett a testvérétől, hogy vajon jól vannak-e, mert úgy tűnik, hogy egy autót támadás ért épp azon az úton, amerre haladtak. Ők rendben voltak, de azonnal tárcsázta a feleségét: „Hívtam Lucyt. Nincs válasz. Hívtam Maiát. Nincs válasz. Hívtam Rinát. Nincs válasz. Akkor láttam, hogy nem fogadott hívásom volt Rinától 10:52-kor. Nem vettem észre és nem vettem fel a telefont. Az érzés, hogy hívott a támadás elején és nem tudtam vele beszélni, még sokáig kísérteni fog. Megnéztem a Google Family Linket és láttam, hogy mindannyian a Hamra-csomópontnál vannak. Tali [az autóban az apával utazó lány] éppen akkor látott egy fényképet az Instagramon, amit egy elhaladó autóból készítettek a roncsról, egy fehér autó golyó lyuggatta hátulja látszott rajta, véres bőröndökkel a hátsó ülésen. A bőröndök a mi bőröndjeink voltak.”

Azonnal visszafordultak, de nem engedték őket közel a roncshoz vagy a holttestekhez, hogy megbizonyodhasson arról, valóban az ő családjáról van szó. Végül egy személyi igazolványt hoztak elő az autóból. Maiáé volt.

„Zsibbadt lettem, nem is sírtam. Teljesen magamnál voltam, visszaültem az autóba és másfél órát vezettem a kórházba [ahova Lucyt vitték]. Lucyt két golyó találta el, egy az agytörzset, egy pedig a gerinc felső részét. Megoperálták, volt remény. De mégis, héttagú családunk négytagú lett.”

„Harminc éve először fordul elő, hogy pészah, húsvét és rámádán egybeesik. Pészah és húsvét egyaránt arról szól, hogy a megváltás jobbá teszi a világot. A rámádáni böjtölés empátiát kelt az emberben a szükséget szenvedők iránt, és így az is arra szolgál, hogy általa jobb legyen a világ. A világ jobbá tétele JÓ DOLOG.

Minden világvallás hisz abban, hogy azért vagyunk képesek különbséget tenni a jó és a rossz között, hogy végül a jót választhassuk. És ha így teszünk, jobbá tehetjük a világot. Elszomorít, hogy újabban – talán életem elmúlt húsz évében – ez a belső képesség a jó és a rossz megkülönböztetésére lassan eltűnt az emberiségből. Ezért teszem a mai napot, április 10-t a Dee-k napjává.” D mint differentiate, azaz megkülönböztetni. „Hogy lehet megkülönböztetni a jót a rossztól? Az ember a belső intuícióját használja.”

A rabbi azt is leírta, hogy mit ajánl erre a napra:

„Aki úgy érzi, hogy nem volt helyes egészen közelről agyonlőni három ártatlan fiatal hölgyet életük legszebb éveiben, az posztoljon egy képet magáról, a házastársáról vagy a gyerekeivel egy izraeli zászlóval. Vagy akár csak egy izraeli zászlót és ossza meg Facebookon, Instagramon vagy bármely más közösségi média-felületen. Akinek nincs izraeli zászlója, csináljon egyet. Megmutatom hogyan.

Túlságosan régóta hagyjuk, hogy egy apró kisebbség megpróbáljon meggyőzni minket arról, hogy nincs jó és rossz. Hogy minden relatív…”

Ám ha úgy teszünk, mintha nem lenne jó és rossz, folytatja, akkor valóban megmenekülhetünk a hibáink kijavításának szükségletétől? „Ha az ember meggyőzi magát arról, hogy nincs jó és nincs rossz, akkor az általa elkövetett szörnyű tett már nem is olyan szörnyű.” Végül eljuthat oda, hogy elhiszi, „hogy egy terroristának joga van ártatlan civileket meggyilkolnia, mert ez az Ő számára fontos ügy”.

Ők azonban a feleségével egészen más szellemben nevelték a gyermekeiket: „erős erkölcsi értékek mentén. Mások segítésére. A másokra való odafigyelésre. Közösségépítésre. És Istennek hála, hiszem, hogy Tali, Keren és Yehuda ezt követi majd az életében és ezeket az értékeket adják majd tovább a gyermekeiknek, így véve ki részüket egy jobb világ építéséből. Ez a névtelen terrorista mit ért el? Van jövője? Vajon vannak-e gyermekei vagy ő maga is gyermek még? Tönkrement kultúra terméke, olyan kultúráé, mely nem tesz különbséget jó és gonosz között, így aztán neki magának sincs jövője. Húsz kokaininjekcióval zsibbasztja el magát (minden golyóért egy), hogy elhallgattassa a lelkét, ami azt mondja neki: MAGA VAGY A MEGTESTESÜLT GONOSZSÁG.”

A Biblia azonban, folytatja Dee rabbi, arra tanít, hogy mindannyian felismerhetjük a jót és a rosszat és dönthetünk, hogy melyiket választjuk.

„Arra biztatok mindenkit, hogy használják az izraeli zászlót jóra és osszák meg a barátaikkal, hogy ők is megoszthassák másokkal… Vigye az izraeli zászló a köbvetkező üzenetet az emberiségnek:

Soha nem fogadjuk el a terrort legitim eszköznek.

Soha nem tesszük felelőssé az áldozatokat a meggyilkolásukért.

Nincs erkölcsi egyenlőség a terrorista és az áldozatai között. A terrorista MINDIG ROSSZ.

Képzeljenek el a tengerparton játszó gyermekeket. Egy kislány csodás homokvárat épít. Egy kisfiú odamegy, szétrúgja. Egy felnőt, aki egyiküknek sem szülője, azt mondja a várépítő kislány anyukájának, hogy az ő lánya a felelős az erőszakért, mert ő építette a homokvárat. Egy másik felnőtt egyetért vele, aztán még több. Vajon nem így kezeli a világ médiája Izraelt? Mi építünk, ők meggyilkolnak minket, ők rombolnak. A ti hibátok, mert ti építettetek…

„Emlékezzünk ezen a Dee-k napján Rina, Maia és Lucy Dee-re és arra a fordulópontra, amikor a második világháborúban a jó erői felülkerekedtek a gonoszon… Az izraeli zászló a jó jele, az értékes építésének jele. A legsikeresebb modern állam, 75 éves és a tiszta technológiák egyik vezető fejlesztője. Életeket ment a csöpögtetős öntözés módszerével, mezőgazdasági technológiájával, gyógyszerészeti felfedezéseivel, számítógépekkel, chipekkel, hangüzenetekkel, Waze-zel, elektromos autókkal, Intel chipekkel, laboratóriumban termelt hússal és annyi minden más dologgal.

Igen, Izrael JÓ és épít.

A gonosz a rombolásról szól.

Izrael JÓ.

A gonosz ROSSZ.

A mai napon mondjunk igent a jobb jövő építésére. És mondjunk nemet mindenkinek, aki csak rombolni akar anélkül, hogy lenne terve arra, hogy jobb és erősebb jövőt építsen.”

A gyászoló apa és férj végül a világ minden médiájához fordult. Feltette a kérdést: „Vajon valóban létezik erkölcsi egyenlőség? Vajon én és a családom valóban veszélyeztetjük a világbékét? Mi, akik kedvességet és szeretetet tanítunk? Mi, akik mindennél többre értékeljük az életet? Vajon ennek a névtelen gyilkosnak valóban igaza van? Értékeket és jövőt épít magának?

Ébredjetek fel! Hallgassatok a lelketekre!

Valóban hisztek ebben? Vagy csupán az építőt hibáztatjátok, amiért csinált valamit, amit más tönkretehet? Megbolondultunk? Vagy még megmenthetjük a világot?

Az izraeli zászló a jobb jövő építésének jele. Mindannyian tudjuk. Az építésről szóló zsidó kultúra legjavát szimbolizálja. Tegyetek különbséget és ne romboljatok. Eljött az idő, hogy új megvilágításban tekintsünk Izraelre. Először a Bibliát adtuk, aztán egy olyan országot, ami rengeteg jót oszt meg az emberiséggel… Kérem a világot: támogassa Izraelt. Ne álljon az utunkba. Támogassa a jót a rosszal szemben. Ha így teszünk, jobb világot építhetünk.

Tegyék meg a saját lelkükért.

Tegyék meg Maia, Rina és Lucy Dee lelkéért.

Tegyék meg az emberiségért.

És tegyék meg MOST, még soha nem volt fontosabb!”

 

 

 

Megszakítás