Ismét a Chábád képviselői gondoskodtak a szombat méltó eltöltéséről egy késésben lévő repülőjárat utasai számára. Görögországban nyaraló izraeliek egy csoportja biztos volt benne, hogy ha pénteken, kora reggel indulnak vissza a kevesebb mint két óra repülőútra fekvő hazájukba, akkor minden bizonnyal még jóval a sábát beköszönte előtt otthon lehetnek. Ám nem így történt – írja a Chabad.org.

Az El-Al járata ugyan időben felszállt, ám néhány percnyi repülés után műszaki hibát észleltek, és kényszerleszállást hajtottak végre Rodosz szigetén. Amikor kiderült, hogy már nem lesz lehetőségük időben felszállni ahhoz, hogy a szombat beállta előtt landoljanak a Ben-Gurion repülőtéren, az El-Al képviselői riasztották a szigeten élő lubavicsi küldötteket, Uri Medina rabbit és feleségét, Devorah Leah rebecent, és a segítségüket kérték. A zsidó állam légitársasága ugyanis nem repül szombaton és nagyünnepeken, továbbá csakis kóser élelmiszert szolgál fel utasainak.

„A telefonhívás után azonnal ételcsomagot állítottunk össze szendvicsekből, rántott szeletekből és más fogásokból. Az utasok idegesek és éhesek voltak, ráadásul sok gyerek is volt a fedélzeten, akik nem bírják ki sokáig evés nélkül”

– mondta Medina rabbi. Ezt követte a nehezebb feladat: a már előre bejelentkezett kétszáz szombati vendég mellett újabb százak ellátását kellett megoldani úgy, hogy már csak három óra volt a szombat kezdetét jelentő pénteki naplementéig. A rabbi, felesége és a Chábád-központ alkalmazottai azonnal munkához láttak és hihetetlen sebességgel készítették el a három étkezésre elegendő táplálékot, húst, halat és szombati kalácsokat. Néhány perccel a gyertyagyújtás ideje előtt végeztek a hatalmas feladattal. A szombat kimenetele és az utasok távozta előtt a rabbi még egy meláve málkát, azaz szombatbúcsúztató étkezést is rendezett a váratlan vendégeknek, akik hamarosan ismét gépre szállhattak Izrael felé.

„Áldásnak érezzük, hogy lehetőségünk nyílt segíteni ezeknek az embereknek. Ez az, amit a Rebbe, az áldott emlékű Menachem Mendel Schneerson rabbi elvár tőlünk.

A szombat során arról beszéltünk a vendégeinkkel, hogy akármilyen váratlan szituációba is kerülünk életünk során, annak Istentől rendelt oka és értelme van. Emiatt sose érezzük azt, hogy elakadtunk volna valahol. Mindig ott vagyunk, ahol lennünk kell és ott kell teljesítenünk a küldetésünket” – mondta a rabbi.