Egy spanyol adó visszavonja a „sátánizmust hirdető zsidóságról” szóló adását

Matisyahu kitiltása után újabb nemzetközi botránnyal fenyegetett egy televíziós csatorna antiszemita műsora. A spanyol adó egyik programjában azzal vádolta a zsidókat, hogy a sátánizmust hirdetik.

Az RTVE nevű adó azután vonta vissza „A pokolból: a zsidó nép, mint a sátánista kultusz népszerűsítője” című adást a honlapjáról, hogy csütörtökön a Szochnut szóvivője, Jigál Palmor „nyers, alantas és undorító rasszizmusnak” nevezte a műsort.

A Rágalmazásellenes Liga (Anti-Defamation League) hétfőn felszólította a spanyol kormányt, hogy ítélje el az adást, melyben a Liga szerint „több mint félórányi, hamisítatlan zsidóellenes konspirációs elmélet” hangzott el.

Az RTVE nem válaszolt azonnal a Jewish Telegraphic Agency kérdésére azzal kapcsolatban, hogy miért vették le az adást a honlapról, illetve hogy mit gondol az adó a tartalomról, amely szó szerinti idézett egy zsidókat rágalmazó, 1962-ben kiadott, nyíltan antiszemita könyvből, amit  Maurice Pinay álnév alatt írt közösen több mexikói pap.

„Az a tény, hogy egy vehemensen antiszemita, konspirációs teóriáktól és rágalmaktól hemzsegő írás megjelenhetett a spanyol éterben, nagymértékben aggasztó és azonnali elítélő nyilatkozatot követel a spanyol kormánytól” – mondta Jonathan Greenblatt, a Rágalmazásellenes Liga nemzeti igazgatója.

„A spanyol kormány elítélte a Rototom Sunsplash reggae fesztivál határozatát, melynek értelmében lemondták az amerikai zsidó művész, Matisyahu koncertjét. Arra biztatjuk a kormányt, hogy cselekedjenek hasonlóképp ebben az esetben is.”

fotó: jpupdates.com

  • Küldés emailben