A Tóra a bűnösök büntetésének számos formáját felsorolja, az egyszerű korbácsolástól egészen a halálbüntetésig, a bebörtönzésre mint büntetési formára azonban sehol sem utal. Ennek az az egyszerű oka, hogy a lét célja az, hogy ebben a világban megteremtsük az „Örökkévaló hajlékát”, amely azáltal érhető el, hogy ki-ki az Örökkévaló által ráruházott erőt és tehetséget az Ő szolgálatába állítja. Az ember minden egyéb büntetési formával büntetést szenved; megtisztul bűnétől, majd visszakapja szabadságát, s elvárják tőle, hogy az Örökkévalóhoz méltóbb világ megteremtése érdekében folytassa életét.
A rabot azonban megfosztják attól, hogy teljesíthesse az Örökkévaló által ráruházott feladatot, s ilyenformán megfosztják élete értelmétől. Ez olyan, mint a halálbüntetés, amely, amikor a Tóra előírja, az egyetlen lehetőség a bűnbocsánatra. Az azonban, hogy valakit élni engedjenek, s mégis megfosszák életétől, embertelen.
Megjelent: Gut Sábesz 1. évfolyam 11. szám – 2014. július 21.