Az együttérzésnek tartalmaznia kell az alázatosságot is, nehogy lenézővé, atyáskodóvá, leereszkedővé váljon. Az alázatosság azt jelenti, hogy felismerem: az együttérzésre és adományozásra való képességem nem tesz engem jobbá annál, aki mindezeket tőlem kapja. E tulajdonságok és viselkedésmód által kimutatjuk, hogy elismerjük, hogy azáltal, hogy az Örökkévaló olyan embereket teremtett, akiknek szüksége van a mi együttérzésünkre, megajándékozott minket azzal a lehetőséggel, hogy valaki felé kifejezzük az együttérzésünket. Éppen ezért nincs helye az együttérzésben a gőgnek. Nem érezhetjük magunkat felsőbbrendűnek csak azért, mert képesek vagyunk a másokkal kapcsolatos együttérzésre, ugyanígy nem nézhetünk le senkit, aki az együttérzésünkre szorul. Éppen ellenkezőleg: alázatosnak és hálásnak kell lennünk azért, hogy az Örökkévaló megadta nekünk az együttérzésre való képesség ajándékát. Ezen a napon ezekkel a gondolatokkal javíthatjuk önmagunkat.
ÓMERSZÁMLÁLÁS
Az áldás szövege:
בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָנוּ על ספירת העמר.
Báruch Átá Ádonáj Elohénu melech háolám, áser kidsánu bemicvotáv, vecivánu ál szfirát háomer.
Áldott vagy Te, örökkévaló Istenünk, a Világ Királya,
aki megszentelt minket parancsolataival és elrendelte az ómer számlálását.
Az áldás után a nap számát mondjuk:
Hájom tisá ászár jom sehem snéj sávuot vechámisá jámim báomer. – Ma van az ómerszámlálás tizenkilencedik napja, ami két hét és öt nap.
Majd egy lezáró könyörgés következik:
הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן סלה.
Háráchámán hu jáchzir lánu ávodát bét hámikdás bimherá vejáménu ámen szelá.
A Kegyelmes állítsa vissza a szentélyszolgálatot minél hamarabb, még napjainkban, ámen, szelá.
zsido.com