Máhmud Ábbász, a Palesztin Autonómia elnöke, a szaúdi királlyal találkozott, és különleges ajándékot adott neki: a The Palestine Post egy régi, bekeretezett számát. A bökkenő csak az, hogy a The Palestine Post egy cionista újság volt, a mai The Jerusalem Post elődje.

Az angol nyelvű napilapot 1932-ben alapították cionista-zsidó kezdeményezésként. Nevét 1950-ben változtatták „The Jerusalem Post”-ra, és a mai napig ezen a néven jelenik meg. Az újság célközönségét kezdetben a Szentföldön és a környező régiókban élő, angolul értő olvasók képezték: a Brit Mandátum hivatalnokai, helyi zsidók és arabok, külföldi zsidó olvasók, turisták és keresztény zarándokok. A „Post” első száma 1200 példányban jelent meg, de már megjelenésének első évében majdnem elérte a négyezres példányszámot. Olvasótábora folyamatosan növekedett, csúcsát 1944-ben érte el, amikor 50 ezer darab kelt el belőle. 1948 februárjában a lap jeruzsálemi székházát bombatalálat érte.

A The Palestine Post számai betekintést engednek a XX. század néhány kulcsfontosságú eseményébe, többek közt a II. világháborúba, a holokausztba, és a háború utáni új világrend kialakulásának időszakába. A lap gazdag információforrás, legyen szó a brit mandátum időszakáról, a cionista-palesztin konfliktusról, a zsidó letelepedés történetéről, Izrael Állam megalakulásáról, vagy az 1948-as függetlenségi háborúról.

"A pillanat, amikor rájössz, hogy a palesztin vezető egy cionista újság bekeretezett példányát adja át neked"
“A pillanat, amikor rájössz, hogy a palesztin vezető egy cionista újság bekeretezett példányát adja át neked”
Vajon megtévesztette Ábbász-t a „Palesztina” kifejezés, mely egészen néhány évtizeddel ezelőttig, a „palesztin nép” feltalálásáig, a Szentföld megnevezésére szolgált és a cionista mozgalom is előszeretettel alkalmazta? 

Sokatmondó ez a tévedés. Az újság egy példánya talán helyet kaphat a nemrégiben megnyitott Palesztin Múzeumban.

Forrás: israellycool