Gyakran előfordulhat, hogy az ember bezáródik a szeretetébe, és képtelen megbocsátani annak, akit szeret, nem tudja megváltoztatni az álláspontját, és nem tud kompromisszumot kötni. A hod, az alázat az alázat aspektusát viszi a szeretetbe, vagyis azt a képességet, hogy az ember felülemelkedjen önmagán, és megbocsásson a másiknak, vagy meghajoljon annak akarata előtt a szeretet érdekében, még akkor is, ha meg van győződve arról, hogy nem a másiknak, hanem neki magának van igaza. Az arrogáns szeretet nem szeretet.

Alázatossá tesz-e a szeretet? Ettől függetlenül – vagy néha éppen azért – vagyok arrogáns, mert képes vagyok szeretni? Vajon felismerem-e, hogy a szeretetre való képesség egy nagyszerűbb, magasabb helyről jön, magától az Örökkévalótól? És ha ezt tudom, nem kellene-e bármilyen szeretet-kapcsolatba teljes alázattal belemennem, felismerve és elismerve a szeretet csodálatos képességének adományát? Felismerem-e, hogy a szeretet által többet kapok, mint amennyit adok? És azt, akit szeretek, értékelem-e ezért? Ezeken a kérdéseken elgondolkozva és rájuk reflektálva tehetjük értékesebbé a szeretetünket.

 

ÓMERSZÁMLÁLÁS

Az áldás szövege:

בָּרוּךְ אַתָּה ה’ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָנוּ על ספירת העמר.

Báruch Átá Ádonáj Elohénu melech háolám, áser kidsánu bemic­votáv, vecivánu ál szfirát háomer.

Áldott vagy Te, örökkévaló Istenünk, a Világ Királya,

aki megszentelt minket parancsolataival és elrendelte az ómer számlálását.

Az áldás után a nap számát mondjuk:

Hájom CHÁMISÁ jámim báomer. – Ma van az ómerszámlálás ÖTÖDIK napja.

Majd egy lezáró könyörgés következik:

הרחמן הוא יחזיר לנו עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו אמן סלה.

Háráchámán hu jáchzir lánu ávodát bét hámikdás bimherá vejáménu ámen szelá.

A Kegyelmes állítsa vissza a szentélyszolgálatot minél hamarabb,

még napjainkban, ámen, szelá.

Megszakítás